Relaks dla oczu, poprawa widzenia

Czy wiecie, że w programach gimnastyki twarzy znajdują się ćwiczenia niosące korzyści dla naszego wzroku?

fitness twarzy facefitness

Tak, fitness twarzy to nie tylko uroda, ale również profilaktyka. Dzięki wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń możemy zapobiegać pogorszeniu wzroku i zrelaksować nasze oczy. To szczególnie ważne dla osób spędzających dużo czasu przy komputerze i podczas czytania.

Takie techniki mają swoje źródło w metodzie opracowanej przez dr Bates’a.

Jest ona oparta na założeniu, że ćwicząc narząd wzroku można przywrócić mu pełną sprawność, poprawić ostrość widzenia, bez konieczności używania okularów. Takie stwierdzenie ma dzisiaj swoich zwolenników i przeciwników, jednak wiele osób potwierdza poprawę ostrości widzenia będącą wynikiem regularnego wykonywania ćwiczeń.

Dr Bates twierdził,  że większość wad wzroku spowodowana jest nieprawidłowym używaniem tego narządu, co powoduje  stany  nadwyrężenia i napięcia oczu oddziaływujące na całe ciało.  Doszedł do wniosku, że wyrobienie nawyków prawidłowego widzenia i wykorzystanie technik relaksacyjnych zmniejsza stan napięcia w naszych oczach, jak również w całym organizmie.

Techniki  stosowane przez  dr Bates’a to relaks ciała i oczu, palming, centralna fiksacja, naświetlanie, bujanie, wizualizacja, mruganie, mikroruchy oczu, technika błysku, patrzenie analityczne.

palming trening wzrokuPALMING – RELAKS DLA OCZU

W Polsce tematem treningu wzroku zajmuje się Mikołaj Markiewicz, psycholog, twórca metody Trening Widzenia. Twierdzi, że nasz wzrok nie jest stworzony do pracy z tekstem, czytanie jest dla oczu czymś nienaturalnym, tak samo zresztą jak wpatrywanie się w ekran. Czytanie i praca z komputerem dramatycznie zwiększają ryzyko krótkowzroczności.

Wynika to z tego, że przestajemy wykorzystywać możliwości naszego wzroku ograniczając  się do niewielkich ruchów gałek ocznych, patrząc najczęściej przed siebie. To zawęża funkcjonalne pole widzenia. Ja, jako instruktorka fitness mam tu typowe skojarzenia z korzyściami płynącymi z treningu funkcjonalnego, znaczeniem przywrócenia wzorców ruchowych.

Pole widzenia człowieka to co najmniej 180 stopni, a my jesteśmy w stanie widzieć wyraźnie obszar o szerokości paznokcia. Pięknie ujmuje to Markiewicz: ,, To tak, jak patrzeć na świat przez rurkę o średnicy nie większej niż półtora centymetra.”

Słabo, prawda? To wynik cywilizacji i naszego trybu życia.

Na szczęście możemy coś z tym zrobić, dlatego ćwiczenia wzroku włączyłam do programów:

Active Face- gimnastyka twarzy i szyi

Office Fitness – niezbędnik dla osób pracujących w pozycji siedzącej.

Nie ściemniaj! Trenuj wzrok!

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>