Kuchenne rewolucje dla URODY

Dzieci mają Dzień Dziecka, a my kobiety lubimy mieć taki dzień dla siebie, kiedy w domowym zaciszu, z dala od postronnych spojrzeń, nakładamy na siebie maseczki i…piękniejemy, wyglądając chwilowo niepięknie;)

Taki DZIEŃ DLA URODY to również odskocznia od codzienności, relaks
i niezbędne chwile dla siebie. Hmmm, uwielbiam. Włosy w oleju, maseczka na twarzy, aromatyczna kąpiel ze świecami i inspirująca książka. Bajka:)

Piękno w zgodzie ze zdrowiem to zabiegi oparte na naturze. Do wykorzystania mamy mnóstwo produktów, które w doskonały sposób zastąpią pełne chemii kosmetyki.

W tym wpisie pięknieJemy dzięki  kuchennym rewolucjom, czyli wykorzystując produkty spożywcze do przygotowania naturalnych kosmetyków i potraw. W taki sposób działamy na naszą skórę zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz.

ekomaseczki

 

Maseczko z awokado – SOS dla skóry przesuszonej i antyzmarszczkowy zabieg dla cery dojrzałej

Spożywanie awokado niesie za sobą wiele korzyści dla zdrowia, ponieważ owoc ten zawiera dobre kwasy tłuszczowe, błonnik, witaminy i minerały.
Te właściwości awokado znajdują również zastosowanie w kosmetyce. Działanie antybakteryjne, łagodzące podrażnienia  powoduje, że maseczka z awokado jest szczególnie zalecana dla skóry suchej i zmęczonej. Zawartość potasu i lecytyny spowalnia natomiast proces starzenia się skóry.

Aby przygotować maseczkę, rozgnieć kilka plasterków dojrzałego awokado i zmieszaj z łyżeczką miodu i kilkoma kroplami cytryny. Powinnaś uzyskać taką konsystencję, która po nałożeniu, utrzyma się na twarzy.
Chyba nie muszę pisać o tym, co należy zrobić z pozostałą częścią awokado?
Ja uwielbiam prostą pastę z posiekaną cebulką i sosem sojowym.

Maseczka z płatków owsianych – ratunek dla niepokornej cery trądzikowej

Owies charakteryzuje się działaniem przeciwzapalnym i wzmacniającym. To bogactwo witamin i składników mineralnych oraz substancji śluzowych, które goją drobne rany i łagodzą podrażnienia.

Maseczka owsiana korzystnie zadziała przy zmianach trądzikowych albo wynikających z alergii i wrażliwości skóry.
Zawarte w owsie aminokwasy stymulują produkcję kolagenu.

Płatki owsiane możesz wykorzystać do kąpieli, przemywania twarzy(naturalny peeling) i oczywiście do wykonania maseczki. W tym celu zmieszaj kilka łyżeczek płatków owsianych z niewielką ilością przegotowanej wody i łyżeczką miodu. Tak działasz na skórę od zewnątrz. Wykorzystaj również płatki owsiane do przygotowania pożywnych posiłków. W moim domu często jemy cynamonową owsiankę na śniadanie.

Maseczka z kurkumy – pielęgnacja w stylu hinduskim

Kurkuma to przede wszystkim przyprawa, która ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Przypisuje się jej właściwości przeciwzapalne, bakteriobójcze, antyoksydacyjne i przeciwnowotworowe. Prowadzone są badania w kierunku wpływy kurkuminy na powstrzymanie procesu degeneracji komórek mózgowych, jakie mają miejsce przy chorobie Alzheimera i Parkinsona.

Hinduski wykorzystają maseczki z kurkumy dla odżywienia i wygładzenia cery.
Najprostsza kombinacja, to pół łyżeczki kurkumy, sok z cytryny i miód.

W mojej kuchni kurkumę wykorzystuję do wielu potraw, a moi goście uwielbiają sos czosnkowy: naturalny jogurt, główka wyciśniętego czosnku, odrobina różowej soli himalajskiej i duuużo kurkumy.

Poradnik  maseczkoholiczki:

  1. Najwygodniej nakładać maseczki podczas kąpieli.
    Eliminujesz ryzyko zabrudzeń i kłopotliwego zmywania.
  2. Maseczki pozostawiamy na twarzy 15-20 minut albo do wyschnięcia.
  3. Najkorzystniej korzystać z produktów organicznych.
  4. Każdej maseczce może towarzyszyć okład na oczy. Rumiankowy lub ogórkowy rozjaśni cienie pod oczyma.
  5. Masz chrapkę na maseczkę? Żaden problem. Zjedz odrobinę przed nałożeniem na twarz.

Pięknego smacznego albo smacznie pięknego Wam życzę!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>