Wszystko zaczyna się od prawidłowej postawy ciała

Sesja Active Face(fitness twarzy), tak jak każdy trening, rozpoczyna się przygotowaniem do zasadniczych ćwiczeń i kończy relaksem. Ten wpis dotyczy początku, czyli tego co stanowi filar dla przeprowadzenia gimnastyki twarzy i szyi.

PRAWIDŁOWA POSTAWA CIAŁA.

Bez niej ani rusz. I w tym, i w każdym innym treningu jest to nieodzowny element całości. Bezpieczeństwo, właściwa technika ruchu i wyrabianie nawyków odpowiedniego ustawienia ciała.

postawa ciała

Nie wyobrażam sobie ćwiczeń twarzy bez prawidłowego ustawienie sylwetki. Nie pracujemy z mięśniami głowy i szyi w oderwaniu od reszty i bez zainteresowania tym, co się dzieje z całym ciałem.
Ponieważ większość ćwiczeń wzmacniających mięśnie twarzy wykonujemy na siedząco, jest to dobra okazja do tego, aby popracować nad ustawieniem prawidłowej postawy ciała właśnie w takiej pozycji. Takie nawyki przydadzą nam się na co dzień, jeśli pracujemy w biurze, przy komputerze.

Prawidłowe ustawienie ciała ma niezaprzeczalny wpływ na naszą sylwetkę, jej symetrię i stabilizację kręgosłupa. W przypadku braku ruchu wiotczeją nasze mięśnie i ścięgna, sylwetka kurczy się, skóra wiotczeje i poddaje się sile ciążenia.

Program Active Face(gimnastyka twarzy i szyi) powstał przy współudziale i w konsultacji z fizjoterapeutką, Agnieszką Wilczyńską:

                 ,,Prócz pracy nad mimiką twarzy poprzez wzmocnienie odpowiednich grup mięśniowych,  ważnym elementem powyższego treningu jest praca nad funkcjonalną postawą głowy w stosunku do pozostałej sylwetki. Wiąże się to ze świadomością  ciała osoby ćwiczącej i jakże istotnym elementem  terapii przeciwbólowej okolicy głowy i karku. Mając na względzie permanentne przeciążenia w/w grup mięśniowych  a także wiotkość mięśni twarzy wynikającą z procesów tj.: starzenia się, przemęczenia wciąż powodują poszukiwania  odpowiednich rozwiązań . Wykorzystanie w tym przypadku kompleksowego programu w postaci ćwiczeń mięśni twarzy i karku oraz automasażu z dużym powodzeniem przyczyni się do większego komfortu jaki daje trening Active Face.  A co za tym idzie, lepszego samopoczucia i zadowolenia z siebie.”

Jak wyrabiamy nawyk prawidłowej postawy ciała, przygotowując się jednoczenie do wykonania ćwiczeń wzmacniających mięśnie twarzy i szyi:

  1. Usiądź na krześle albo dużej piłce do ćwiczeń.
  2. Stopy rozstaw na szerokość kolców biodrowych, kierując palce stóp delikatnie na zewnątrz.
  3. Kolana ustaw w jednej linii z piętami.
  4. Uda powinny być mniej więcej równoległe do podłoża.
  5. Pośladkami usiądź na krześle tak, aby wyczuwać twardość kości kulszowych.
  6. Zachowaj neutralne krzywizny kręgosłupa.
  7. Z wdechem wyciągnij się ku górze, myśląc o tym, żeby jeszcze zwiększyć odległość pomiędzy głową a pośladkami.
  8.  Z wydechem pozwól barkom i łopatkom przyjemnie spłynąć w dół, tak aby oddaliły się od uszu.
  9. Brodę utrzymuj równolegle do podłoża.

Te same zalecenia możesz wykorzystać, jeśli pracujesz w pozycji siedzącej. Dodatkowo, pamiętaj o utrzymywaniu łokci na stole podczas pracy przy biurku i o odpowiednim ustawieniu monitora oraz o możliwości wykorzystywania żelowych podkładek pod nadgarstki.

Jeśli jesteś zainteresowany ćwiczeniami dotyczącymi zachowania prawidłowej postawy ciała w zestawieniu z modelowaniem twarzy, polecam publikacje Benity Cantieni, autorki metody Cantienica – kształtowanie ciała i postawy.

Trzymajcie się! Prosto!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>