Magia relaksu – wpływ ćwiczeń odprężających i wizualizacji na wygląd twarzy

woda

Zrelaksowane ciało i umysł to droga do promiennej, pozbawionej napięcia twarzy. Przewlekły stres, depresja, lęk, emocje takie jak smutek i gniew nie pozostają bez wpływu na nasz wygląd. Na przykład u osób cierpiących na depresję czy długotrwały smutek można zaobserwować opadające górne powieki.
Zastosowanie technik relaksacyjnych pomaga w odprężeniu mięśni całego ciała, w tym również twarzy, tak aby emocje nie utrzymywały ciała w długotrwałym  napięciu i tym samym nie utrwalały na twarzy grymasów zmartwienia i smutku.

W książce Evelyne Gauthier-Pieuchot  ”Palce przywracają młodość twarzy” możemy przeczytać:
,,Relaks twarzy sprawia, że:
- twarz jest odprężona
- zmarszczki mimiczne i napięcia stają się mniej wyraźnie”

W opracowanej przez nią metodzie GRT ( gimnastyka relaksująca twarzy) dużą rolę odgrywają wizualizacja i relaksacja.

Na zakończenie każdej sesji ćwiczeń na twarz wykonujemy krótką relaksację, tak aby rozluźnić wzmacniane podczas gimnastyki mięśnie i zapobiec ewentualnym napięciom
w okolicach szyi, barków i górnej części pleców.

 Co zyskujemy dzięki technikom relaksacyjnym?

Przede wszystkim to doskonały sposób głębokiej regeneracji ciała, umysłu
i układu nerwowego.  Ciało i umysł to naczynia połączone, dlatego też głębokie rozluźnienie mięśni wpływa na uspokojenie umysłu i wyciszenie emocji.

 Podczas wykonywania ćwiczeń relaksacyjnych:

- ciśnienie krwi obniża się;
- oddech uspokaja;
- mięśnie się rozluźniają;
- zmniejsza się zapotrzebowanie na tlen;
- mózg pracuje na częstotliwości alfa ( czujesz się wypoczęty i masz pozytywne nastawienie, nie odczuwasz zdenerwowania );
- spada poziom adrenaliny we krwi.

Dzięki regularnie stosowanym technikom relaksacji doświadczysz wielu korzyści:

- poczujesz rozluźnione mięśnie, co może wyrównać nierównomierne napięcia w ciele
i zmniejszyć dolegliwości bólowe;
- zmniejszysz napięcie fizyczne i psychiczne;
- zwiększysz poziom energii życiowej;
- zmniejszysz poziom lęku i niepokoju;
- zregenerujesz i wzmocnisz układ nerwowy;
- poprawisz  samopoczucie;
- zwiększysz odporność na stres i trudne sytuacje.*

Jakie ćwiczenia wykonywać w ramach relaksacji:

Technik relaksacji możesz nauczyć się pod okiem wykwalifikowanych instruktorów
i trenerów, na zajęciach jogi, relaksacji czy sztuki oddechu.
Możesz korzystać z relaksacji Jacobsona, treningu autogennego Schultza, medytacji, ćwiczeń oddechowych, wizualizacji.  Ćwiczenia możesz również odtwarzać z przygotowanych do tego celu nagrań.

Na zakończenie sesji fitnessu twarzy wprowadzam ciało i umysł w błogi stan relaksu
i regeneracji, dzięki czemu wygładzają się również rysy twarzy, która staje się mniej ostra i groźna w zarysie, a wygląda na promienną i odprężoną. Przyjemne wizualizacje dotyczące również tego, jak chcę, żeby moja cera wyglądała, są doskonałym uzupełnieniem tych chwil błogości.

 

*Na podstawie książki D. Gmitrzak ,,Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji”

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>