Jak bezpiecznie ćwiczyć twarz?

Jestem instruktorką fitness wychowaną na szkołach, dla których priorytetem jest bezpieczeństwo, prawidłowa technika wykonywanych ćwiczeń i tzw. ,,myślący instruktor”, tzn. analizujący jak, dlaczego i po co?

Active Face Magda Rodak-DębowskaActive Face warsztat

Prowadząc warsztaty Active Face, podczas których prezentuję zasady
i ćwiczenia programu gimnastyki twarzy, uczulam uczestników( nie tylko uczestniczki, bo i panowie się pojawiają) na bezpieczeństwo i inteligentne korzystanie ze źródeł.
Jeśli nie jesteś pewien co do wiarygodności materiału, badaj, czytaj, myśl i analizuj.

Wraz z rosnąca popularnością tematu ,,eksperci” będą przybywać jak ,,grzyby po deszczu”.

Na ostatnich warsztatach, jakie miałam okazję prowadzić podczas IFAA Great Show, pojawiło się  wiele pytań, na które odpowiadając dokonałam podsumowania tego co najważniejsze i tak powstał dekalog.

DEKALOG BEZPIECZNEJ GIMNASTYKI TWARZY:

  1. Pracujemy z twarzą, dlatego bezwzględnie umyj ręce przed wykonywaniem ćwiczeń.
    Jeśli gimnastyka twarzy jest częścią  treningu ogólnorozwojowego, możesz użyć chusteczek, żeli antybakteryjnych.
  2. Ćwicząc twarz nie krzywdź reszty! Nie utrwalaj nieprawidłowej postawy ciała, nie szkodź odcinkowi szyjnemu kręgosłupa, uważaj na ćwiczenia, które mogą pogłębić wady zgryzu.
  3. Mięśnie twarzy to małe powierzchnie. Niemożliwa jest nauka pracy
    z nimi bez użycia lustra.
  4. Nie naciągamy brutalnie skóry, ale mięśnie mimiczne przyczepiają się do niej i dlatego niemożliwe jest niechwytanie skóry wraz z tkankami mięśniowymi w niektórych ćwiczeniach.
  5. Wybierając ćwiczenia kieruj się bezpieczeństwem i efektywnością.
  6. Nie ćwicz codziennie! Jak w każdym treningu, tak i w gimnastyce twarzy niezbędna jest regeneracja. Trzy razy w tygodniu rozdzielone dniem przerwy w zupełności wystarczą.
  7. Systematyczność! Fitness twarzy to nie czary, tu potrzebne są regularne treningi, żeby zobaczyć efekty. Fakt, w przypadku niektórych obszarów twarzy, przyjdą one bardzo szybko, ale dla ich podtrzymania musimy pamiętać o kontynuowaniu regularnych ćwiczeń.
  8. Pamiętaj, że nowoczesna gimnastyka twarzy opiera się na ćwiczeniach izometrycznych i z wykorzystaniem oporu. To nie są pozbawione sensu grymasy i miny, bez efektu rozciągające twarz.
  9. Tak jak z każdymi ćwiczeniami, najlepiej nauczymy się prawidłowej techniki pod okiem instruktora.
  10. Umiejętnie korzystaj z informacji w Internecie, a do tego potrzeba już trochę wiedzy.

2 przemyślenia na temat “Jak bezpiecznie ćwiczyć twarz?”

  1. Na pewno będę zaglądać na tę stronę – do tej pory czasem ćwiczyłam mięśnie twarzy, teraz chcę to robić regularnie i bezpiecznie. Pozdrawiam, Kobieta z Magdalii.

  2. ~Ewa F. pisze:

    ZGADZAM SIĘ, Z KAŻDYM PUNKTEM DOTYCZĄCYM BEZPIECZNEGO ĆWICZENIA TWARZY.NA POCZĄTKU NALEŻY ODDAĆ SIĘ, W RĘCE DOŚWIADCZONEJ MASAŻYSTKI, KTÓRA ZNA ANATOMIĘ MIĘŚNI TWARZY I W PRAWIDŁOWY SPOSÓB ODBUDUJE MIĘŚNI, POBUDZI PROCESY NAPRAWCZE,W SKÓRZE I MIĘŚNIACH. SAMODZIELNE WYKONYWANIE ĆWICZEŃ NA PODSTAWIE KSIĄŻKI TO OGROMNE RYZYKO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>