3 proste techniki rozluźniające czoło

facefitness

Napisała do mnie Dominika, 36 lat z prośbą o konsultację na Skypie. Okazało się, że jej największą bolączką jest spięte czoło i mocno zaznaczone na nim zmarszczki poziome. Aby odkryć przyczyny, zapytałam Dominikę o tryb życia i pracy, sposób odżywiania i nawadniania oraz pielęgnację skóry.
W jej życiu w ostatnich miesiącach było dużo napięcia i zmartwień. Codzienna gonitwa nie pozwalała zadbać o regularne posiłki. Dominika jadała w pośpiechu. Często była to złapana w locie drożdżówka, jakiś fast food na mieście. Przyznała, że pije dużo kawy, a o wodzie zapomina. Ostatnio jednak organizm  Dominiki zaczął wysyłać niepokojące sygnały – bóle głowy, problemy z jelitami, przyspieszony puls. Z tymi objawami zwróciła się do lekarza. W poszukiwaniu relaksu zapisała się na jogę. Ktoś powiedział jej o ćwiczeniach twarzy i napisała do mnie. Przy tym wcale nie chodziło jej głównie o zmarszczki, ale o pozbycie się napięcia w okolicach czoła. Pracowałyśmy wspólnie przez 4 tygodnie. Raz w tygodniu sesja na Skypie i zalecenia dla Dominiki na samodzielne ćwiczenie w tygodniu. U osób będących w długotrwałym stresie nie łatwo osiągnąć efekt odprężenia. Powoli nam się to udaje. Dominika mówi, że jej czoło jest „lżejsze” i coraz częściej słyszy, że lepiej wygląda. Tłumaczę, że to  początek procesu i najważniejsze jest to, aby fitness twarzy – sesje Active Face, jak również trening ciała stały się nawykiem, częścią jej życia.

facefitness

facefitness

Co przyniosło rozluźnienie w okolicach czoła i poprawiło wygląd Dominiki? Podzielę się tu trzema prostymi technikami:

  1. Rozluźnianie
    Naucz się nie napinać i nie marszczyć czoła. Stań przed lustrem.  Otwórz szeroko oczy tak, aby na czole nie pojawiły się zmarszczki. Policz do 5, następnie zamknij oczy i rozluźnij całą twarz(również szczękę). Powtórz 10 razy. Ta technika ma na celu wyłączanie, rozluźnianie obszaru czoła, przy jednoczesnym napinaniu okolic oczu.
  2. Oszczypywanie
    Kciukiem i placem wskazującym oszczypuj delikatnie brwi. Punkt przy punkcie w kierunku od środka na zewnątrz. Powtórz 10 razy.
  3. Automasaż
    Zaciśnij dłonie w pięści i kostkami palców przesuwaj dłonie od środka czoła na zewnątrz, aż do nasady włosów. Nacisk powinien być odczuwalny, ale przyjemny. Wykonaj 10 takich ruchów.
    Oklepywanie i głaskanie
    Opuszkami palców oklepuj czoło według zasady od środka na zewnątrz i od dołu(nad brwiami) ku górze(aż do nasady włosów). Następnie otwartymi dłońmi wykonuj ruch głaskania w ten sam sposób.

Najlepiej zakończyć całość relaksem. Przyjmij wygodną dla Ciebie pozycję, zamknij oczy i przenieś  uwagę na oddech. Obserwuj jak oddychasz, bez oceniania i próby kontroli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>